Freeride.cz

Hlavní sekce

Recenze:
TEST: Ghost Cagua 6540 650b

Freeride.cz » Bike » Články » TEST: Ghost Cagua 6540 650b

Před nedávnem jsem dostal k vyzkoušení stroj od německého značky Ghost. Jednalo se o kousek s názvem Cagua, který zaplňuje mezírku v sortimentu kategorie enduro. Tento kousek není klasicky na 26“ kolech, ale na 27,5“ neboli 650b. Byl jsem zvědav, jak se tenhle černě nenápadný chlapík bude chovat a kde mu bude dobře.

Firma Ghost je asi tím největším výrobcem kol v Německu a i dokonce jeho sortiment je poměrně obsáhlý. Od pevných biků po sjezdový speciál. Jak už jsem zmínil, dostal se mi pod ruce endurový kousek na 27,5“ kolech, jejichž rozměr je pro enduro hodně vydařený, protože se od 26“ kol až tak pocitově neliší, ale má mnohem lepší jízdní vlastnosti. 

Čtyřčepový Ghost je velice dobře zkonstruovaný, sváry jsou až moc dobře zapracovány, že se rám jeví jako by byl z karbonu. Tomu tak ovšem není, je to hliníkáč, který je připraven pro drsné zacházení. Když jsem si na bike prvně sedl tak mi geometrie přišla poměrně krátká. Nepřišlo mi to, je to tak, Cagua je udělaná pro dovádění v pořádném terénu a tak je geometrie kratšího rázu ovšem na úkor pohodlí při dlouhých jízdách. 

Po dofouknutí tlumících jednoutek, které dodal X-Fusion v podobě tlumiče O2 RCX, FOX naservíroval pro změnu vidlici Talas CTD 120/160 se 34mm kluzáky, která je opatřena 15mm osou s rychloupínákem. X-Fusion jsem nikdy nejezdil, takže jsem byl velice zvědav, jak bude pracovat. No a překvapení se dostavilo. Tlumič je opatřen možností regulace zdvihu něco jako je u foxe CTD. Při výjezdech se tlumič při výjezdovém módu téměř nehnul a tak bylo možné s tímhle černým krasavcem stoupat vzhůru i ze sedla a to díky Anti Squat Technology. Ovšem i v ostatních polohách (otevřených) mě překvapoval, při sjezdech jsem v náročným terénem v nejoevřenějším módu doslova prolétával a při skocích se bike dokonale odlepoval od podkladu. Na X-Fusionu jsem si hověl. Na druhou stranu si myslím, že na tohle kolo by měl patřit Fox Float se 160mm, protože zde přítomný Talas s proměnným zdvihem není to pravé ořechové.

Sice na výjezd do pořádného krpálu by byla změna na nižší zdvih dobrá volba, ale až na 120mm mi přišlo hodně. Když jsem to udělal, snížil si zdvih, tak jsem si připadal, že z toho kola snad přepadnu, jak moc se změnila geometrie. Možná by ta poloha vyhovovala časovkářům, ale mě ne, takže jsem kopce jezdil se 160mm na poloze Climb. Sice jsem si připadal jak na rodinném výletě, ale proč se hnát do kopce. Při jízdě z kopce terénem jsem si zase chrochtal, když jsem měl vše otevřené. Paráda. Pokud jste příznivci elektronického řízení tlumení E:i tak si tento stroj můžete upgradovat, díky již připraveným otvorům v rámu pro vedení kabeláže a přimontování E:i k rámu. 

V dnešní době považuji přítomnost teleskopické sedlovky za nutnost, ale ovládání pod sedlem je podle mě krok zpět. Ghost namontoval na svou nejnižší Caguu sedlovku X-Fusion Hilo se 100 mm zdvihu, ale s ovládáním pod sedlovkou i když návarky na kabeláž k sedlovce jsou. Někomu se může zdát, že je to pitomost, ale zrovna na rychle měnícím se terénu je hodně složitý si strkat ruku mezi nohy. Škoda.

Jinak celý stroj je osazen kompletně sadou Shimano SLX, krom přehazovačky kde naleznete jen písmena XT. Tady nemá asi moc smysl se rozepisovat, snad jen, že na vás čeká převodová sada 2x10, která šlapala perfektně. Nechyběl ani napínák řetězu, který je plusem na tomhle stroji. Brzdy jsou také od Shimana SLX, které mají dobře tvarovanou páčku a jejich brzdný účinek je opravdu na vysoké úrovni, jen velikost předního kotouče 203mm mi přijde zbytečný. Zadní brzda je uchycena již v poslední době standardním Postmoutem, což je bezšroubové upevnění brzdového třmenu přímo k zadní stavbě, který je designově opravdu povedený. 

Závěrem bych chtěl říci, že Ghost Cagua je opravdu povedený stroj, se kterým mě bavilo jezdit v pořádném terénu, ale převážně z kopce . Pravé místo pro divočení s Caguou je jízda v pořádném terénu, někde na horách a né za barákem v lese. Na horách vám Cagua ukáže svůj zdvihový potenciál a hravou, ale stabilní geometrii a váhou okolo 14kg. I cena je docela dost příznivá, celý bike pořídíte za 62999Kč. Více informací o kole naleznete na webu www.ghost-bike.cz

Líbilo se nám
- Hravost kola
- Funkčnost tlumiče X-Fusion
- Rozměr 27,5“

Mohlo by být lepší
- Teleskopická sedlovka s ovládáním pod sedlem
- Geometrie při snížení zdvihu na 120mm

Hodnocení: 0

Ondra „Endruuu“ Kinkor 15. 11. 2013 v 19.35 napsal:

Reakci na Marty: Dokáže toho opravdu hodně, mě osobně překvapila funkčnost a skvělý odpich tlumiče X-Fusion

 
“Anonym”

Hodnocení: 1

Marty“ 15. 11. 2013 v 10.49 napsal:

Konečně jsem Caguu vyzkoušel v bike parku a ještě teď nechápu, co to kolo dokáže zvládnout při svém zdvihu.

 

Autor článku:

Ondra „Endruuu“ Kinkor
Ondra „Endruuu“ Kinkor

Člen redakce bike sekce. Bike a foťák jsou moje velký závislosti

Kategorie: Recenze
Vydáno: 9. 10. 2013 v 15.56

Hodnocení článku:

Pro hlasování o nejlepší fotku nebo video se musíš přihlásit nebo se zaregistrovat.